San Francisco, 15 augustus 2017

16 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend de wekker gezet. Om 11.00 uur vertrekt de boot naar Alcatraz. Het is nog een stuk rijden, parkeren etc.

Op tijd met de boot vertrokken en binnen 20 minuten waren we er. Bij aankomst werden we toegesproken door een soort van opzichter. Daarna helemaal naar boven gelopen voor de audiotour. We kregen een koptelefoon en een kastje en daarmee kreeg iedereen zijn eigen rondleiding in zijn eigen taal. Wij dus in het Nederlands. Het was een indrukwekkend verhaal met ook verhalen van gevangenen en bewakers. Wat een hel is het daar geweest. Al is het alleen maar de kou! En natuurlijk hadden zij ook uitzicht op de stad. Dat gaf ook frustratie! De cellen waren zo klein.De bewakers en hun gezinnen woonde ook op het eiland. Afschuwlijk!Ook Al Capone zat er. In 30 jaar hebben 1500 gevangenen er gezeten. Uiteindelijk werd de gevangenis te duur vanwege het onderhoud. Het was een indrukwekkend bezoek!

Na de lunch (het zonnetje scheen!)naar de Golden Gate bridge. Maar omdat het zo koud was zijn we niet gaan fietsen. Heel jammer maar met deze kou.... We zijn er natuurlijk wel heen gegaan en naar het bezoekerscentrum. Wat een gevaarte. Heel mooi!

Daarna zij we naar de pieren gegaan en op te warmen zijn we op tijd gaan eten bij Bubba Gump. Een restaurant gebaseerd op de film Forrest Gump. Lekker fout Amerikaans!

1. SJHoekstra.:
    17 augustus 2017
    Interesant naar dat eiland en ook wel eng .wat de kou betreft dan kunnen jullie al vast wennen om naar Nederland te komen hier is het ook niet warm ,regen en nog eens regen.liefs van opa Sjoerd en oma Joke.
  2. Oma en opa Vroegh:
    17 augustus 2017
    Ja, lieve Mariëlle, Eric en de kids. Het is voorbij. Een geweldige tijd hebben jullie gehad, veel gezien en veel dingen ondernomen. Een vakantie om nooit te vergeten. Veel gebeurtenissen zullen ongetwijfeld weer boven komen drijven. Alcatraz, interessant om dit met eigen ogen te mogen aanschouwen. Niet te vergeten de Golden Gate Bridge, zeer bijzonder. Wij hebben sterk de indruk, afgaande op jullie
    reisverhalen en foto's dat jullie een fantastische vakantie hebben gehad. Lieve groeten van Helma en Huib xxx